Όσο πλησιάζουν οι εκλογές τόσο αυξάνονται και τα φυλλάδια των υποψηφίων που βλέπουμε γύρω μας χωρίς κανένα μέτρο στην εκτύπωση χαρτιού.
Πρέπει πλέον όλοι οι υποψήφιοι να προσέξουν ώστε να μη γυρίσει “μπούμερανγκ” όλη αυτή η σπατάλη χαρτιού μια και όλοι πρέπει να έχουμε μια οικολογική συνείδηση. Δεν είναι τυχαίο οτι στις περασμένες εκλογές, σε αρκετούς δήμους, με πρώτο παράδειγμα τον Δήμο Αθηναίων, οι κύριοι υποψήφιοι συμφώνησαν σε ένα άτυπο fair-play ώστε να μην τυπώσουν φυλλάδια.
Ας δούμε όμως μερικές χρήσιμες συμβουλές για εκείνους που θέλουν να καταφύγουν στα παραδοσιακά μέσα.
1. Στοχευμένο Περιεχόμενο
Η εκτύπωση φυλλαδίων ήταν ανέκαθεν για τους υποψηφίους ένας οικονομικός τρόπος να διαφημίσουν το όνομά τους σε όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν θα πρέπει να προσέξουμε και τι περιεχόμενο χρησιμοποιούμε. Τα κείμενα και οι εικόνες πρέπει να στοχεύουν να ικανοποιήσουν τα θέλω του πολίτη. Να αναφέρουν τα προβλήματα του τόπου και να δώσουν λύσεις. Φυσικά, σε ένα φυλλάδιο δε θα γράψουμε όλο το προεκλογικό πλάνο, αλλά τα βασικά στοιχεία που θα καλύψουν την πλειοψηφία των πολιτών.
2. Ελκυστική Σχεδίαση
Επιλέξτε εικόνες που σχετίζονται με την περιοχή σας. Αυτές μπορεί να είναι αστοχίες και προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι δημότες ή τα επιτυχημένα έργα του Δήμου έαν είστε ήδη εκλεγμένοι. Ακόμα, χρησιμοποιείστε γραφικά που εκφράζουν εσάς ή τον Δήμο σας, χωρίς όμως να γεμίσετε το φυλλάδιο με πολλά εφέ. Οι πολίτες πλέον θέλουν να βλέπουν την ουσία.
Η ποιότητα των εικόνων και των γραφικών σας θα έχει άμεση σχέση με το image σας. Θυμηθείτε ότι οι εικόνες σας πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας. Μην χρησιμοποιείτε φωτογραφίες τύπου “οκ, καλή είναι”, διότι αυτό θα αποτρέψει μόνο τη δική σας εικόνα. Καλύτερα, λοιπόν, λίγες και επαγγελματικές εικόνες.
3. Σκεφτείτε έξω από το κουτί
Είναι βέβαιο ότι τα πεζοδρόμια και τα γραμματοκιβώτια θα πλημμυρίσουν από φυλλάδια υποψηφίων. Ο καθένας θα παρουσιάσει τα επιχειρήματά του και τους λόγους για να τον ψηφίσουν οι πολίτες. Η πλειοψηφία του κόσμου πλέον σκέφτεται λίγο παραπάνω για το περιβάλλον και είναι πολύ πιθανό εάν δούνε κατάχρηση χαρτιού να μαυρίσουν τον εκάστοτε υποψήφιο.
Τέλος, προσπαθήστε να ακολουθήσετε τις τάσεις της εποχής. Πρέπει να σκεφτείτε εάν είναι προτιμότερο να δώσετε το μεγαλύτερο ποσοστό του προεκλογικού προϋπολογισμού σας σε παλιές τακτικές που μπορεί να προκαλέσουν αντιπάθειες. Ή εάν είναι καλύτερο να προβείτε και σε νέες ψηφιακές τακτικές που θα σας φέρουν νέους ψηφοφόρους.
Ετοιμάζεστε να κατεβείτε στις εκλογές ως υποψήφιος βουλευτής; Μπορούμε να σας βοηθήσουμε στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση της ψηφιακής προεκλογικής καμπάνιας σας! Δεν υπάρχει πολίτης πλέον που δεν βρίσκεται καθημερινά μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή, tablet ή κινητού.
Η POLITICAMP εξειδικεύτεται στο digital πολιτικό μάρκετινγκ. Επικοινωνήστε μαζί μας! :)