Καθώς πλησιάζουν οι εκλογές το διαδίκτυο θα γεμίσει με τις καμπάνιες των υποψηφίων. Γιατί όμως πλέον δίνεται τόσο μεγάλη βάση στο σωστό στήσιμο της ψηφιακής καμπάνιας; Και γιατί μία ολοκληρωμένη ψηφιακή προβολή είναι αυτή που πλέον δίνει στον υποψήφιο μεγάλο προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του;
Ο κόσμος πλέον είναι ψηφιακός, μην μείνετε έξω από αυτόν!
Εν έτει 2023 χρησιμοποιούν το ίντερνετ σε καθημερινή βάση 9 στους 10 Έλληνες ενώ η χρήση στις ηλικίες έως 44 ετών ξεπερνάει το 95%!
Περισσότεροι από 1 στους 2 Έλληνες έχουν λογαριασμό στο Facebook χρησιμοποιώντας καθημερινά το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Οι χρήστες στην Ελλάδα ακολουθούν την παγκόσμια τάση να προτιμούν να βλέπουν βίντεο μέσω ίντερνετ για την ενημέρωσή τους. Τα κοινωνικά δίκτυα λόγω αυτής της προτίμησης εμφανίζουν στους χρήστες όλο και περισσότερα βίντεο στην αρχική τους, κάνοντάς τα αναγκαίο μέσο για οποιαδήποτε ψηφιακή καμπάνια.
Γιατί πρέπει να οργανώσω ψηφιακά την προεκλογική μου καμπάνια;
Γίνεται αντιληπτό ότι με σωστή στόχευση του κοινού, μπορεί να φτάσει οποιοδήποτε ψηφιακό μήνυμα στους κατοίκους μιας συγκεκριμένης περιοχής. Μία επαγγελματική δουλειά digital marketing και ακόμα περισσότερο από μία εταιρεία εξειδικευμένη στην πολιτική, όπως η Politicamp, μπορεί να φέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα στον υποψήφιο, καθώς απαιτείται σωστός σχεδιασμός του υλικού και ακριβής στόχευση στο κατάλληλο κοινό.
Η online παρουσία ενός υποψήφιου πολιτικού που στοχεύει να διακριθεί είναι επομένως απαραίτητη και όποιος υποψήφιος απουσιάζει από τον ψηφιακό κόσμο είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος για την πλειοψηφία του κόσμου, που κατά πάσα πιθανότητα πριν τη μεγάλη μέρα των Εκλογών θα αναζητήσει στο ίντερνετ ποιον να ψηφίσει και γιατί.
Στις μέρες μας η πλειοψηφία του κόσμου όταν θέλει να μάθει πληροφορίες για κάτι θα κάνει μία αναζήτηση στο ίντερνετ.
Φανταστείτε λοιπόν τι πληροφορίες θα πάρει εάν δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για εσάς στο ίντερνετ. Είτε δεν θα βρει καθόλου πληροφορίες, είτε ακόμα χειρότερα θα πάρει τις πληροφορίες που θα διαδίδει ο αντίπαλός σας.
Χτίζοντας διαδικτυακά της ταυτότητά σας, αυξάνετε την επιρροή στον κόσμο που ζητάτε την ψήφο του.
Για να μην χαθεί λοιπόν το ψηφιακό “παιχνίδι” απαιτείται μία 360° online παρουσία της υποψηφιότητας στα Social Media, με Website, με προβολή σε άλλες ιστοσελίδες μέσω banners, καθώς και κάποια βίντεο παρουσίασης των θέσεων και του έργου σας. Με αυτόν τον τρόπο θα “κατακτήσετε” τις πρώτες θέσεις στις αναζητήσεις που θα κάνουν οι πιθανοί ψηφοφόροι σας!
Ανά πάσα στιγμή κάποιος χρήστης αναζητά πληροφορίες για εσάς.
Ειδικά κατά την προεκλογική περίοδο. Θέλει να μάθει ποιος ή ποια είστε, για το έργο σας και τις θέσεις σας. Σίγουρα δεν μπορείτε να τα αναλύσετε σε καθέναν ξεχωριστά. Σίγουρα θα έχει κουραστεί από τα φυλλάδια που θα πλημμυρίσουν τους δρόμους και θα αναρωτηθεί γιατί γίνεται τόσο μεγάλη κατασπατάληση χαρτιού που σχεδόν όλοι θα το πετάξουν χωρίς καν να το διαβάσουν.
Με ποιον τρόπο, όμως, μπορείτε να ξεχωρίσετε στον αχανή κόσμο του διαδικτύου;
Αρχικά χρειάζεται μία αναλυτική έρευνα της περιοχής που βρίσκεστε ως υποψήφιος και του εκλογικού σώματος. Οι όποιες ιδιαιτερότητες υπάρχουν στην περιοχή είναι πολύ σημαντικές για οποιαδήποτε καμπάνια.
Έπειτα, πρέπει να καταγραφεί το προφίλ σας και να γίνει μία σωστή στρατηγική στόχευση.
Τέλος, επιλέγονται τα κατάλληλα μέσα για την ψηφιακή προώθηση του υποψηφίου ή του συνδυασμού με έναν σχεδιασμό που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και τις δυνατότητες του προϋπολογισμού σας.
Έτσι, λοιπόν, δημιουργούμε προεκλογικά ένα διαδικτυακό «ταξίδι» για τον πολίτη, που θα τον φέρει πραγματικά κοντά σε εσάς, θα τον πείσει για την αξία και την ποιότητα του έργου που υπόσχεστε και θα του δώσει τα απαραίτητα κίνητρα ώστε να επιλέξει εσάς έναντι των υπόλοιπων υποψηφίων.
Η προώθηση μέσω του διαδικτύου προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα:
– Επενδύετε σε μία ολοκληρωμενη και απόλυτα στοχευμένη προβολή.
– Εντοπίζετε νέους ψηφοφόρους σε οποιοδήποτε συσκευή και αν χρησιμοποιούν.
– Αυξάνετε την αναγνωρισιμότητα του ονόματός σας.
– Διαμορφώνετε Ισχυρό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα.
– Εκμεταλλεύεστε το ασύγκριτα μειωμένο κόστος σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα προβολής.
– Ελέγχετε απόλυτα το αποτέλεσμα για την επίτευξη των στόχων σας.
Ιστοσελίδα
Στήστε μια απλή και αξιοπρεπή ιστοσελίδα και αν έχετε ήδη μία φροντίστε να ανανεώσετε το περιεχόμενό της. Εμπλουτίστε την με βασικές πληροφορίες για εσάς και τις απόψεις σας.
Μη ξεχάσετε τα call το action, τα κουμπιά δηλαδή που θα τον κάνουν να ενημερώνετε από εσάς μέσω e-mails ή notifications.
Η σχεδίαση πρέπει να είναι λιτή και να περνάει απλά το μήνυμά σας χωρίς να κουράζει.
Τα emails και οι ειδοποιήσεις (notifications) κρατάνε ενήμερους τους πολίτες και περνάνε άμεσα το μήνυμά σας. Δεν πρέπει όμως να τους κουράσετε με περιεχόμενο που τους είναι αδιάφορο και πάντα σύμφωνα με το νόμο θα πρέπει να έχετε τη συγκατάθεσή τους.
Social Media και περιεχόμενο
Διαλέξτε πολύ προσεχτικά τα social media που θα χρησιμοποιήσετε. Είναι άκυρο να έχετε λογαριασμούς που δεν θα ενημερώνετε συχνά, οπότε επιλέξτε μόνο εκείνα που θα μπορείτε να υποστηρίξετε.
Το Facebook είναι σίγουρα απαραίτητο. Το Instagram είναι για την στόχευση σε νεότερες ηλικίες. Το YouTube αξιοποιείστε το μόνο εάν έχετε ή έχετε σκοπό να δημιουργήσετε αρκετό υλικό με βίντεο. Για 2-3 βίντεο καλύτερα είναι να τα προωθήσετε κατευθείαν μέσω Facebook.
Ζητήστε πρώτα από τους φίλους και υποστηρικτές σας να σας ακολουθήσουν. Έπειτα μπορεί να κατασκευαστεί μία διαφήμιση στο Facebook που θα προωθηθεί στους φίλους των φίλων σας οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή σας.
Τα social media δεν είναι χώρος για να πετάτε τα δελτία τύπου σας. Είναι ένα κοινωνικό δίκτυο και πρέπει να δείχνετε ένα φιλικότερο πρόσωπο. Θέλουν οπτική επεξεργασία και κατάλληλα μεγέθη ανά πλατφόρμα. Χρειάζονται φωτογραφίες, έξυπνα γραφικά και μικρά βίντεο. Με ένα απλό και λιτό να τα συνοδεύει που θα περνάει το επιθυμητό μήνυμα. Μη προσπαθείτε να πείτε τα πάντα σε μία ανάρτηση.
Αν κατεβαίνετε με την υποστήριξη κάποιου κόμματος, αξιοποιείστε το υλικό που παράγει ή κοινοποιείστε το με τον τρόπο που να σας εκφράζει.
Διαφημίσεις Google και SEO
Αν έχετε περιορισμένο budget, ίσως το μόνο στο οποίο αξίζει να επενδύσετε, σε ένα τόσο σύντομο διάστημα όσο η προεκλογική περίοδος, είναι η διαφήμιση σε Facebook και Google. Μη σας απασχολεί τόσο τα likes που έχετε στη σελίδα σας, όσο το περιεχόμενο που ανεβάζετε. Τα likes θα έρθουν από μόνα τους και άλλωστε θα είναι άχρηστα αν δεν είναι στοχευμένα. Αν δεν έχετε σοβαρό περιεχόμενο δεν θα θέλει κανείς να σας ακολουθήσει.
Ανάλογα με την κίνηση και την προσφορά των διαφημίσεων αλλάζουν τα CPC (Cost Per Click), το κόστος δηλαδή που θα πληρώνετε σε Facebook ή Google για κάθε κλικ στις διαφημίσεις σας. Όσο πλησιάζουμε στις εκλογές και όλοι οι υποψήφιοι θα τρέχουν τις διαφημίσεις τους, τόσο θα ανεβαίνει και το κόστος ανά κλικ. Επομένως, όσο πιο νωρίς ξεκινήσετε τόσο λιγότερα θα πληρώσετε για κάθε πολίτη που κλικάρει στην διαφήμισή σας.
Χρησιμοποίηστε τα χρήματα σας με σύνεση. Η επιλογή στοχευμένου κοινού (ηλικιακά, περιοχής κτλ) είναι πολύ σημαντική και θα σας γλιτώσει από το να ξοδεύετε άσκοπα χρήματα σε διαφημίσεις που στοχεύουν σε ψηφοφόρους που δεν σας αφορούν.
Στις Δημοτικές εκλογές του 2014 το CPC έφτασε από 0,15€ στα 0,52€ την τελευταία ημέρα των εκλογών. Σίγουρα δεν υπάρχουν χρήματα για πέταμα. Μία διαφήμιση όμως με σωστή στόχευση που αξιοποιεί κάθε κλικ και θα μπορεί να το κάνει ψηφοφόρο αξίζει το κόστος και με το παραπάνω.
Το διαδίκτυο μπορεί να είναι φθηνότερο από άλλους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης αλλά δεν είναι δωρεάν και σίγουρα η προεκλογική περίοδος δεν είναι η κατάλληλη για να αυτοσχεδιάσετε μόνοι σας, δοκιμάζοντας τις δυνατότητές σας στη σχεδίαση και την κατασκευή ψηφιακού υλικού.
Η ψηφιακή καμπάνια μπορεί να σας φέρει μετρήσιμα αποτελέσματα, που ανάλογα με το budget θα σας φέρουν και τους αντίστοιχους ψηφοφόρους.
Εάν είστε υποψήφιος πολιτικός και ψάχνετε για μία ολοκληρωμένη επαγγελματική ψηφιακή προεκλογική καμπάνια μπορείτε να μας εμπιστευτείτε.
Η POLITICAMP εξειδικεύεται στο digital πολιτικό μάρκετινγκ. Επικοινωνήστε μαζί μας! :)