Τα τελευταία χρόνια, όπως συμβαίνει σε όλους τους κλάδους, αυξάνεται όλο και περισσότερο ο κόσμος που αναζητεί πληροφορίες για τον ποιον θα ψηφίσει online. Η ψήφος είναι κάτι το προσωπικό και για αρκετούς από εμάς το να επιλέξουμε ποιους θέλουμε να μας εκπροσωπούν είναι ένα σημαντικό γεγονός.
Οι χρήστες τη στιγμή που βρίσκονται μπροστά στην οθόνη πλέον μπορούν να αναζητήσουν ο,τι πληροφορία θέλουν. Είναι μια προσωπική τους στιγμή, χωρίς να χρειάζεται να δώσουν λόγο σε κανέναν και χωρίς δισταγμό, μπορεί να αναζητήσουν τα πάντα για εσάς. Από παλιές φωτογραφίες για τις οποίες δεν είστε και πολύ περήφανοι μέχρι ένα κείμενο το οποίο δε σας εκφράζει πλέον. Τίποτα δεν κρύβεται στο διαδίκτυο. Τη στιγμή που ψάχνουν τις θέσεις των κομμάτων ή το βιογραφικό σας, μπορεί να τους εμφανιστεί μια διαφήμιση ενός άλλου υποψηφίου και να τους κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Ακόμη, πολλοί αμφιταλαντεύονται μεταξύ των κομμάτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το “Κανένας” αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές στις μέρες μας. Οι περισσότεροι από εκείνους τους πολίτες θα αποφασίσουν τις τελευταίες ημέρες ή και ώρες. Η κορυφαία αναζήτηση που κάνουν αυτοί οι χρήστες είναι το “Τι κόμμα να ψηφίσω” ή “τι να ψηφίσω κουίζ” το οποίο θα τους μεταφέρει σε κάποια τεστ για να δουν σε ποιο κόμμα βρίσκονται πιο κοντά.
Επόμενο βήμα που ακολουθούν οι περισσότεροι πολίτες που αναζητούν πληροφορίες στο ίντερνετ είναι να δουν που θα βάλουν σταυρό. Θα ψάξουν τις λίστες των υποψηφίων και μερικοί θα φτάσουν σε καταλόγους με υποψηφίους για να βρουν περισσότερες πληροφορίες και να συγκρίνουν (όπως euroekloges.eu, vouleftikes-ekloges.gr, european-elections.com).
Ένα ακόμη ισχυρό ηλεκτρονικό μέσο είναι τα social media. Οι χρήστες θα αναζητήσουν από την μπάρα αναζήτησης για να δουν τα προφίλ των υποψηφίων και με το που εστιάζουν. Θα αναζητήσουν σχετικά hashtags και θα ακολουθήσουν εκείνους που τους ελκύουν περισσότερο. Τα short videos (tiktok, reels) είναι τα πιο δημοφιλή στις μέρες μας, αλλά θα πρέπει να σχεδιάζονται με μεγάλη προσοχή ώστε να μην εκθέτουν τον υποψήφιο.
Το σίγουρο στις μέρες μας είναι ότι, όπως οι ίδιοι υποψήφιοι μεταπηδούν από παράταξη σε παράταξη, το ίδιο και ακόμη ευκολότερα κάνουν και οι ψηφοφόροι. Ένα κόμμα μπορεί να ανεβάσει εντυπωσιακά το ποσοστό του ή να καταρρεύσει. Οι ψηφοφόρου δεν ταυτίζονται πλέον με τα κόμματα, ούτε θέλουν να χρωματίζονται. Αυτό που θέλουν είναι να τους εκπροσωπεί ένας άνθρωπος κοντά τους, σαν και αυτούς, και συνήθως όταν τον ανακαλύψουν τον ακολουθούν ανεξαρτήτως παράταξης.