Ας δούμε κάποιες απλές συμβουλές που κάθε επικοινωνιολόγος μεταφέρει στον υποψήφιο πολιτικό πριν τις εκλογές.
Θα έχετε λιγότερο από ένα μήνα καθαρό προεκλογικό χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι καλό είναι να ξεκαθαρίσετε νωρίς τις προτεραιότητές σας. Σίγουρα δεν θα ‘εχετε χρόνο για να κάνετε τα πάντα. Καλό είναι να βρείτε μία κεντρική στρατηγική πάνω σε 4-5 θέματα που θέλετε να στοχεύσετε και να επικεντρωθείτε εκεί.
1. Παρουσιάστε τις προτάσεις με απλό λόγο. Μην λαϊκίζετε, στόχος σας είναι ο πολίτης να κατανοήσει το πλάνο σας και όχι να τον κουράσετε «πλατιάζοντας» σε θέματα που δεν τον ενδιαφέρουν. Πρέπει να θυμάστε ότι ο ψηφοφόρος θα βομβαρδιστεί με λόγους, κείμενα και συνθήματα από όλους τους αντιπάλους σας. Οπότε πρέπει να καταφέρετε να τους μείνετε ως κάτι το διαφορετικό, ως κάτι που αξίζει το στηρίξουν με την ψήφο τους.
Δώστε μεγάλη προσοχή στον λόγο σας. Θα πρέπει να το εξασκήσετε ώστε να είναι το πιο δυνατό σας όπλο. Η κάθε σας ομιλία θα πρέπει να εμπνέει σιγουριά και να βγάζετε την αυτοπεποίθηση ότι μπορεί ο κόσμος να στηριχθεί επάνω σας. Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι πολιτικοί είναι συνήθως δικηγόροι, γιατροί ή μηχανικοί.
2. Σταθείτε σωστά. Αξιοποιήστε το σώμα σας για να εκφραστείτε και να περάσετε πιο εύκολα το μήνυμά σας. Χρησιμοποιείτε τα χέρια σας για να εκδηλώσετε κάθε τι που περιγράφετε. Μεγάλοι πρωθυπουργοί του παρελθόντος, όπως στην χώρα μας ο Παπανδρέου και ο Καραμανλής, δε σήκωναν χωρίς λόγο τα χέρια τους στις ομιλίες τους. Περνούσαν τα δικά τους μηνύματα για συσπείρωση στους οπαδούς τους.
3. Ντυθείτε κατάλληλα. Η εμφάνιση δε χρειάζεται να είναι πάντα επίσημη λες και πάμε σε γάμο. Αλλά ανάλογα με το εκλογικό σώμα στο οποίο απευθυνόμαστε (βλέπε Μητσοτάκη-Τσίπρα). Διαφορετικά θα ντυθεί ο υποψήφιος στη Γλυφάδα, διαφορετικά στο Περιστέρι, και διαφορετικά σε μια αγροτική περιοχή Κρήτης. Προσοχή, θα πρέπει να είστε απλοί και όχι απλοϊκοί.
4. Χρησιμοποιείστε σωστά τη γλώσσα. Η χρήση της ελληνικής γλώσσας θα πρέπει να γίνεται χωρίς λάθη. Μην χρησιμοποιείται λέξεις για τις οποίες δεν είστε σίγουροι τι σημαίνουν. Καλύτερα να μιλήσετε απλά και κατανοητά παρά να γίνεται αντικείμενο σχολιασμό για τα τυχόν λάθη σας. Επίσης, μιλώντας χωρίς λάθη εμπνέεται εμπιστοσύνη στον ακροατή. Είναι καλό να σχηματίζετε μικρές προτάσεις και να χρωματίζετε σωστά τον τόνο της φωνή σας. Να μιλάτε αργά και σε σωστή ένταση. Με αυτόν τον τρόπο ο ακροατής θα σας προσέχει ακόμα περισσότερο. Σεβαστείτε το κοινό σας για να σας σεβαστεί, πρώτα είστε πολίτες και μετά εκπρόσωποι συνεπώς ο ψηφοφόρος περιμένει να είστε η φωνή του.
5. Μη στέλνετε sms και emails χωρίς να έχετε πάρει έγκριση. Πλέον ο κόσμος βομβαρδίζεται παντού από μηνύματα και το τελευταίο που θα ήθελε να δει είναι να γίνεται χρήση των προσωπικών του στοιχείων χωρίς τη συγκατάθεσή του. Με τον ευρωπαϊικό κανονισμό του GDPR να στέκεται ως ένα ακόμα εμποδιο θα έπρεπε ίσως να το ξανασκεφτείτε πριν στείλετε κάποιο sms ή email χωρίς πρώτα να σας έχει δώσει το δικαίωμα ο πολίτης. Ποιος άλλωστε θα σας θεωρήσει έμπιστους όταν δεν σέβεστε τα προσωπικά δεδομένα; Μία τέτοια παρανομία θα μπορούσε να επιφέρει εκτός απο τη δυσανασχέτηση του κόσμου και άλλες κυρώσεις, πρόστιμα, άκομα και την ακύρωση της εκλογής σας! Εμείς μπορούμε να σας δώσουμε εναλλακτικές λύσεις ώστε να “στοχεύσετε” τους ψηφοφόρους σας με αποτελεσματικές και νόμμιμες μεθόδους.
6. Η ιστοσελίδα είναι απαραίτητη, τα social media αυτονόητα. Ζούμε στην εποχή του ψηφιακού κόσμου όπου 9 στους 10 Έλληνες έχουν λογαριασμό στο Facebook και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Μία σωστή προβολή μπορεί να σας δώσει ισχυρό προβάδισμα στη μάχη των εκλογών. Προσπαθήστε να παρουσιάσετε μέσα από την ιστοσελίδα σας όλους τους λόγους για τους οποίους ζητάτε την ψήφο των πολιτών και τα σχέδιά σας για την επόμενη μέρα. Μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα στείλτε τα μηνύματά σας με πιο άμεσο τρόπο και προσπαθήστε να τα ενημερώνετε όσο πιο συχνά μεν, αλλά με υλικό που θα αρέσει στους χρήστες και θα τους κάνει να αλληλεπιδράσουν με τη σελίδα σας.
Διαχειριστείτε τον διάλογο που γίνεται στα σχόλια και απαντήστε στα μηνύματα των πολιτών. Δείτε τι σας ρωτάνε, ποιοι είναι οι προβληματισμοί τους και απαντήστε με ουσία ακόμα και στα αρνητικά σχόλια. Εάν δεν απαντάτε είναι σαν να δέχεστε αυτά που γράφονται για εσάς.
7. Τα βίντεο είναι το μέλλον. Η εικόνα σας θα πρέπει να δείχνει όσο καλύτερη γίνεται και το υλικό είναι αυτό στο οποίο θα πρέπει να επενδύσετε. Άλλωστε ο περισσότερος κόσμος θα σας γνωρίσει καλύτερα κυρίως μέσω των εντύπων και πλέον του υλικού που θα βρει στο ίντερνετ. Μία επαγγελματική φωτογράφιση θα σας κάνει να πατήσετε γερά και θα σας δώσει υλικό για την προώθησή σας. Αλλά ένα όμορφο βίντεο είναι αυτό που θα βοηθήσει να κάνετε τη διαφορά. Η δουλειά που θα γίνει θα πρέπει να είναι όσο πιο επαγγελματική για να δείχνετε αληθινοί και σοβαροί αλλά όχι ψεύτικοι.
Κάθε υποψήφιος έχει τα δικά του στοιχεία που το ιδανικό είναι να τα περνάει μέσα από την προεκλογική εκστρατεία. Αυτό είναι που θα τον κάνει να δείχνει ξεχωριστός και αυθεντικός.
Δεν είναι λίγοι οι πολιτικοί που ενώ κανείς δεν πίστευε στην αρχή ότι θα κερδίσουν, κατάφεραν να κόψουν πρώτοι το νήμα των εκλογών.
Εάν θέλετε να είστε ανάμεσα στους υποψηφίους που θα ξεχωρίσουν σε αυτές τις εκλογές θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας.